Author Topic: Panische angst onder nmr!  (Read 16 times)

strompelke

• Full Member
Panische angst onder nmr!
« on: July 09, 2016, 08:39:20 AM »
Beste allemaal,wist niet waar ik mijn vraagje achter moest laten. Het gaat sedert 14 juni 2016 steeds slechter met me. Heb uitval aan mijn linkerbeen,door een bout die losgekomen is van een PLIFF L4 L5 S1 en een uittredende wortel op L3,nu sedert verleden week uitval armen en handen,heb ook een slechter zicht,dus er drukt zoals de neuroloog zegt wel iets degelijk op mijn ruggemerg.Ct-scan toont hernia .Ben reeds 2x onder een gewone NMR geweest en sta desondanks een kalmeringspilletje te hebben gekregen "doodsangsten" uit.Zo erg liggen rillen van de schrik,dat de foto's de 2e keer allemaal mislukt waren.Ik heb claustrofobie (te danken aan voorval uit mijn jeugd)Ben volwassen vrouw van 48 jaar en schaam me diep voor deze angst.Ik krijg benauwd gevoel als ik de tunnel in wordt geschoven. Deze nacht heeft mijn man uren lang op me aan het inpraten geweest om toch een NMR te doen,omdat hij ziet hoe fel ik achteruit ga,en ik (terecht) mijn gezondheid op het spel zet.Hij vreest dat ik anders wel eens blijvend letsel zou kunnen oplopen.Ik moet en zal...proberen...om een NMR te laten nemen...Er staat een open NMR gepland op 4 september waar ik heel erg naar uitkeek,maar mijn man vreest dat ik zoveel tijd niet meer verspillen kan.Zijn er mensen die net zoals ik "superbang" zijn voor dit onderzoek?Hoe namen jullie dit aan? Ik zou heel graag wat tips krijgen,om een beetje moed te verzamelen...het onderzoek is voorzien voor 22 juli as...Alvast bedankt
Faith makes all things possible,love makes all things easy,hope makes all things work!