Author Topic: aoa2  (Read 7002 times)

gator

• Newbie
  • *
aoa2
« on: May 20, 2016, 11:26:57 AM »
goededag,

ik heb de ziekte aoa22,dit houd in dat mijn kleine hersen langzaam verschrompelen,hierdoor heb ik moeite met lopen,de fijne motoriek,ik praat trager.echter geestelijk is alles in orde en ik heb ook de HAVO gedaan en afgerond.

ik ben nu  24 jaar oud en ik zou graag op mijn eigen wonen.dit kan ik leren in een woontrainingscentrum,maar hiervoor heb je een indicatie nodig.dit heb ik aan gevraagd bij het CIZ maar dat is afwezen,zei zeiden het te proberen bijn de gemeente.echter de WMO heeft mijn vraag ook afgewezen.en nu kan ik niets.echter het is duidelijk te zien aan mij dat ik zorg nodig heb.nu doet mijn moeder en vader dat,maar die worden ook ouder en iemand anders moet mij dan hepen.nu is mijn vraag hoe anderen mensen dit regelen?

ook geef ik graag invulling aan mijn dag.nu zit ik thuis en werk ik niet.we zijn al naar vele instanties geweest om te vragen naar dagbesteding.echter geen van alle wist iets.ook verschillende werkgevers of zij iets konden beteken voor  mij,maar niemand heeft iets.weet iemand hier iets op wat ik het best kan doen?

dan zeggen ze dat Nederland oh zo goed is voor de burgers en de mindervaliden help zo nodig.bullshit niemand doet niks en maar betalen voor zorg.het komt denk ik ergens anders terecht en niet bij zorg waar ik iets aan heb.

ik ben al ruim 15 jaar zo bezig en aan het zoeken,maar niets.ik wordt er zo onderhand wel moedeloos van.

dank u

anna456

• Newbie
  • *
aoa2
« Reply #1 on: May 22, 2016, 05:07:52 PM »
Wat een vervelende uitzichtloze toestand joh!

Is het geen idee om verder te studeren ?
Met alleen HAVO ben je waarschijnlijk niet interessant genoeg voor de arbeidsmarkt, na een vervolgstudie misschien wel.

Veel succes en sterkte verder!

gator

• Newbie
  • *
aoa2
« Reply #2 on: May 23, 2016, 10:32:04 AM »
dank voor de reactie.

ik woon op een boerderij en ik heb curssen gevolgd in varkenshouden en landbouwgewassen gewassen telen en bewaren gevolgd op de CAH, mijn trachtorrijbewijs en een spuitlicentie,allemaal met sucses afgerond.

Ook cursusen gevolgd in boekhouden en c alculatie ,ook met sucses afgerond.

echter geen enkelen werkgever wil mij hebben,en ik vindt dat ik nu genoeg naar school ben geweest .

ook mocht ik naar school willen kan dit niet,want er wordt geen vervoer voor mij vergoed,dus dat betekend dan dat 1 van mijn ouders mee moet om mij op school te brengen en op school helpen met de transfeurs.

anna456

• Newbie
  • *
aoa2
« Reply #3 on: May 24, 2016, 01:53:48 PM »
Heb je de stichting MEE al geprobeerd?
Daar heb ik vaak goede dingen over gehoord.

gator

• Newbie
  • *
aoa2
« Reply #4 on: May 25, 2016, 08:50:50 AM »
MEE, ben ik al een paar keer geweest,echter die zijn volkomen nutteloos.Die beloven een hoop,echter die doen helemaal niets

Mike

• Administrator
  • Sr. Member
aoa2
« Reply #5 on: May 25, 2016, 10:13:19 AM »
Heel vreemd dat het CIZ je doorstuurt naar het WMO, die is daar niet echt voor.
Op welke gronden heeft het CIZ je aanvraag afgewezen?
Heb je van je huisarts en eventuele andere hulpverleners begeleidende brieven gehad om aan het CIZ te tonen waarin aangegeven wordt welke hulpbehoeften je hebt?

Probeer het eens bij maatschappelijk werk om je hierin te begeleiden. Die zijn er ook voor dit soort hulpvragen.

Wat je vraag over werk betreft zou ik eens aankloppen bij het UWV. Ook die kunnen je hierin begeleiden en indien je dat wenst, omscholen. Ik weet niet of je (deels) afgekeurd bent, zo niet dan zou ik ook bij het UWV een keuring aanvragen. Niet alleen om je beperkingen vast te laten zetten betreffende het werk, maar juist om je mogelijkheden te kunnen zien.

gator

• Newbie
  • *
aoa2
« Reply #6 on: May 27, 2016, 01:04:50 PM »
CIZ wou mij niety omdat ik niet 24 uur per dag zorg nodig heb.

er zzaten brieven bij van artsen en dokter ,echter dat maakte geen verschil.

ik ben bij het uwv geweest ,echter die deon niets voor mij en dagt zullen ze ook nooit doen.
bij maastschappelijjkwerkers gewwest maar die beloven en dan houd het op.dus ik ben een beetje klaar met al die orgsnisaties en als ik nog iets wil dan doe ik dat buitenn hen om.

pdank u

Lot-genot :)

• Newbie
  • *
aoa2
« Reply #7 on: June 04, 2016, 04:09:16 PM »
Hoi,

Naar dat je niet de hulp kunt krijgen die jij zo hard nodig hebt. Zou niet mogelijk moeten zijn in Nederland maar helaas gebeurt het maar al te vaak.

Ik heb wel een idee hoe je jou probleem op kunt lossen al is het een wat raar plan en heb je wel even de hulp van je ouders hard nodig om het op deze manier te doen.

Mijn voorstel is namelijk....ga gewoon nu op jezelf wonen zonder de training. Ja, je denkt nu natuurlijk dat ik knetter gek ben omdat je eerst hulp nodig hebt om te leren zelfstandig te zijn maar als je op jezelf gaat en je eerst laat helpen door je ouders en dan gelijk hulp vraagt waarbij je aangeeft dat het voor jou ouders op deze manier niet te doen is dn kun je ineens in dit land wel de hulp krijgen die je nodig hebt.
Als je al op jezelf woont en je kunt je dan niet redden en je omgeving kan je er niet genoeg bij steunen dan is de WMO ineens wel verantwoordelijk om jou te helpen en kunnen ze er niet meer omheen. Je kunt dan een plan met de hulpverleners maken hoe jij je zelfstandiger kunt gaan redden en je maakt een plan hoe ook jou ouders binnen een redelijke termijn hun hulp uren kunnen minderen.
De boel moet gewoon eerst even mis gaan maar dan is er best een mogelijkheid in dit land om hulp te krijgen.

Ik zou zeggen, heb het lef en spring in het diepe want ze gaan je pas helpen als de absolute noodzaak te zien is !

gator

• Newbie
  • *
aoa2
« Reply #8 on: June 04, 2016, 04:40:40 PM »
iedereen bedank voor de reacties

vanityxxx

• Newbie
  • *
Ik heb ook aoa2
« Reply #9 on: February 19, 2017, 12:43:12 PM »
Hoi

Ik ben 29 en heb ook aoa2.
Ik woon al 7 jaar op mezelf en heb ook geen training gehad.
Ik kan ook niet echt helpen. Ik krijg wel huishouddelijke hulp en dagbesteding via me gemeente en heb eeb een aangepast huis.
Als je wat wil vragen,mag dat altijd

Elke

• Jr. Member
  • **
aoa2
« Reply #10 on: February 19, 2017, 02:11:50 PM »
Als voorzieningen worden afgewezen moet je altijd in bezwaar gaan, ook al lijkt het vechten tegen de bierkaai.
Leg je er niet zomaar bij neer en dan helpt MEE en het maatschappelijk werk je er wel bij want dan heb je een gerichte vraag; hoe pak ik dit aan.
Brieven van artsen e.d. hebben niet zoveel waarde voor instantie's jouw verhaal en vooral je onderbouwing moet je heel goed voorbereiden.
Mijn ouders worden ouder en kunnen het straks niet meer daarmee zeg je ik loop op de feiten vooruit ze kunnen het nu nog wel.
De gemeente vat dit op dat het voor nu nog niet nodig heb.
bijvoorbeeld;
Je ouders moeten de hulpvraag stellen zij kunnen de situatie niet meer aan en dat dit heel veel ruzie en spanningen geeft ook tussen je ouders onderling en ze bang zijn dat hun huwelijk op de klippen loopt.
Jij hierdoor slechter functioneert en jij jezelf niet verder kunt ontwikkelen tot een zelfstandig persoon in de maatschappij en jij je te afhankelijk opstelt.
Blablabla.... op deze fiets.
Met alleen te zeggen, help mij kom je nooit verder in WMO land met alle bezuinigingen.
Kan ook MEE je niet helpen en ook maatschappelijk werk niet.
Wie je wel in kunt schakelen is een ergotherapeut die met je mee kan kijken wat je belemmeringen zijn.
Je zit vaak al zo vast in je niet kunnen en je je hier op aangepast heb zodat je ze niet meer ziet maar wel ontzettend veel energie kosten.
Met haar/hem kun je opstellen wat je nodig hebt in je woonomgeving om optimaal te kunnen functioneren en heb je een onderbouwing van je hulpvraag, punten waar jij tegenaan loopt.

Hou vol en dit kost heel veel tijd energie en frustratie maar de aanhouder wint is mijn persoonlijke ervaring.

Toen ik maar bleef knokken tegen een muur van de WMO heb ik er zelfs iemand van de SP uit de gemeente bijgehaald en dat heeft gewerkt.