Author Topic: Pijn zonder diagnose  (Read 4411 times)

yootje

• Newbie
  • *
Pijn zonder diagnose
« on: March 02, 2016, 10:07:39 PM »
Hoi,
Zijn hier ook mensen die pijn hebben zonder dat er een diagnose te stellen is?
Hoe ga je hiermee om?
Met de frustratie, met de onmacht en alles wat het met zich meebrengt?
Groetjes.

Brahim

• Newbie
  • *
Pijn zonder diagnose
« Reply #1 on: April 30, 2016, 12:19:24 AM »
Hoi

fijn eindelijke iemand te vinden met hetzelfde als ik. Zal ik mijn verhaal even vertellen.

Ik ben nu 40 jaar en al 5 jaar leef ik met ontzettende rugpijn. Zonder diagnose. Ik slik nu Pregabaline 225 mg, 3x oxycodon 15 mg, ibuprofen 600 mg (1 a 2 x dag), omeprazol 20 mg.

zoals je al kan lezen is dit heel wat. Hoe ik ermee omga is moeilijk. Ik kan weinig.Ben best wel depresief eigenlijk. Al is dat niet vastgesteld. ik werk wel sinds 6 maanden. Daarvoor 4 jaar niet. Maar het valt niet mee om te werken. Na het werk lig ik de hele dag/avond en nacht op mijn rug wachten op de volgende dag om te gaan werken. Tsjah, je moet wel.

ik heb 2 keer een mri scan gehad en een petscan. Maar ik kan maar niet uit mijn hoofd halen dat ik geen ernsige ziekte heb. is dat raar?

ik lees graag een reactie.

Elke

• Jr. Member
  • **
Pijn zonder diagnose
« Reply #2 on: May 01, 2016, 07:38:08 PM »
Heb je al wel eens op google gezocht naar somatoforme pijnstoornis?

Teus1

• Newbie
  • *
frustratie
« Reply #3 on: July 05, 2016, 11:33:45 AM »
Hoi, ik heb sinds acht jaar een spierziekte waaraan geen naam gehangen kan worden. Ik vecht vaak voor herkenning, vooral bij instanties. Maar in het dagelijks leven wordt er vaak naar mij gekeken of op mij gereageerd van kijk hem nu aansteller. Waarom, dit omdat ik pas 45 ben en er op het eerste gezicht normaal gezond uitzie. Maar ik heb de laatste jaren uitval gehad van mijn benen, armen en rug. Mijn spieren verkramoen constant waardoor ik veel pijn heb. Ik sliknu 600  g tramadol 3000mg parcetamol 600 mg lyrica twee beta blokkers voor mijn hart een bloedruk tablet een maarbeschermer en latose drank om  aar de wc te kunnen. Dit alles zorgt ervoor dat ik kan lopen redelijk normaal uitzient enkele dingen kan doen mits ik tussen de middag minimaal twee uur ga slapen. Dus ja ik vind het ook erg moeikijk om hiermee om re gaan en stuit erg veel op onbegrip en wordt vaak tenonrechte beoordeeld. Hoe ga ik hiermee om, eerst werd ik er erg depri van maar nu laat iksteeds meer langs mij heen glijden en probeer steeds meerte negeren. Verder veel pratenmet mensen die het wel begrijpen en jou wel in je waarde laten. Ik hoop dat je er wat mee kunt en anders ik wil besteen luiserend oor zijn. Mvrgr Teus
Quote from: yootje;138944
Hoi,
Zijn hier ook mensen die pijn hebben zonder dat er een diagnose te stellen is?
Hoe ga je hiermee om?
Met de frustratie, met de onmacht en alles wat het met zich meebrengt?
Groetjes.