Author Topic: Battle on the Dancefloor: een groots dansspektakel  (Read 142 times)

Desie

• Administrator
  • Hero Member
Battle on the Dancefloor: een groots dansspektakel
« on: January 20, 2016, 08:13:02 PM »
IJzersterke en getalenteerde dancecrews, een driekoppige jury bestaande uit Timor Steffens, Dan Karaty en Pip Pellens en Dennis Weening als presentator. Battle on the Dancefloor belooft een groot dansspektakel te worden. “Je zit echt op het puntje van je stoel”, vertelt Dennis

Battle on the Dancefloor, waarin achttien getalenteerde dancecrews het in een bikkelharde afvalrace tegen elkaar opnemen is groter dan grootst. De speciaal ontwikkelde dansvloer maakt het de dansers nog moeilijker. Want wat doe je als je dansvloer steeds kleiner wordt en je dansruimte daarmee steeds beperkter is? Dansers halen alles uit de kast om de strenge jury, bestaande uit Timor Steffens, Dan Karaty en Pip Pellens, te overtuigen van hun danskunsten.

Energie

Pip Pellens won de finale van het programma Dance Dance Dance en nog geen halfjaar later zit ze in de jury van een grote RTL 5-show. “Ik vind het echt heel 'cool' dat ik deze kans heb gekregen.” Pip gaat op een aantal zaken letten. ”Als je als dancecrew met veel passie, energie en creativiteit danst, dan ben je bij mij op het goede adres!”

Kritisch

Professioneel danser en medebedenker van Battle on the Dancefloor, Timor Steffens, vertelt dat de crews op verschillende vlakken flink uitgedaagd worden. Zo worden de dansers in de Challenge-ronde op de proef gesteld door met voorwerpen te werken, te denken valt aan een balance board. Timor vertelt dat hij als jurylid meedogenloos is. “In mijn rol ben ik echt ‘ruthless'. Moge de beste winnen", vertelt hij kritisch.

Entertainment

Dan Karaty heeft als jurylid al heel wat dansshows op zijn naam staan en hij is over dit programma heel enthousiast. “Dans is entertainment en leuk om naar te kijken. Je hoeft echt geen dansfanaat te zijn om Battle on the Dancefloor leuk te vinden. Het is het waard om te kijken. De crews krijgen verschillende opdrachten, waaronder synchroon dansen. Daarnaast worden de dansers ook individueel beoordeeld na het uitvoeren van de solobattles.”

Seizoen: 1

Wekelijks op de woensdagavond op RTL 5 vanaf 20.31 uur.