Author Topic: Heb je een vraag over het forum? Stel hem hier!  (Read 83218 times)

Invisible

• Hero Member
    • http://www.baberci.nl
Heb je een vraag over het forum? Stel hem hier!
« Reply #15 on: September 23, 2009, 06:07:49 PM »
Hallo Peter

Om een bericht over AVM  te plaatsen ga je naar ons volgende forum;
AVM Arterio Veneuze Malformatie - Lotgenotenforum

om een eigen topic te openen klik je op de button ;
Nieuw topic
er verschijnt dan een nieuw veld voor je waarin je je bericht kunt plaatsen.
als eerste geef je dan de titel van je topic in.
daarna kun je je bericht in geven,en wanneer dit gedaan is klik je op de button ;
bericht plaatsen.

ik hoop dat je er zo uit komt mocht het nog niet lukken dan hoor ik het graag van je.

groetjes
Cindy

Veramon

• Full Member
« Reply #16 on: October 13, 2009, 10:51:22 AM »
Hallo Cindy en of andere moderators,
ik heb een berichtje geplaatst over een a.s. galblaasoperatie en had dat blijkbaar niet op de juiste plek gedaan.
Dat bericht is verplaatst naar "Algemene Pijn" en nu heb ik daar weer een berichtje geplaatst dat is toegevoegd aan het vorige..
Dat was eigenlijk niet mijn bedoeling..
Wat heb ik niet goed gedaan?

En andere vraag is waarom ik mijn berichtje niet terug zie in de lijst met recent geplaatste berichten (en dat was gisteren en eergisteren ook al zo..)
Krijgen de mensen hier het zo wel te lezen?
(Ik heb nl. helemaal nog geen antwoorden gehad, maar misschien ben ik wel te ongeduldig.. dat kan natuurlijk ook!:redface: )

Bedankt alvast, groeten van Veramon

Invisible

• Hero Member
« Reply #17 on: October 13, 2009, 01:05:30 PM »
hoi Veramon

ik ben de gene geweest die jouw bericht heb verplaatst:wink:
normaal gesproken stuur ik hierover ook een pb naar de persoon zelf maar ben dan in dit geval helemaal vergeten te doen,dus bij deze mijn excuses.
de reden dat ik hem heb verplaatst is omdat ik hem beter vondt onder de catagorie algemeen dan onder algemeen pijn.
het betreft hier ook oa de vraag over een operatie en dergelijke en dan komt hij in het andere forum beter tot zijn recht.
soms gebeurt het wel vaker dat een topic of verkeerd geplaatst wordt of beter tot zijn recht komt in een ander forum en dan verplaatsen wij hem.
is totaal niet jouw fout was op zich goed gedaan,maar is iets wat mij beter leek:wink:

wat betreft je andere vraag.
op de hoofdpagina verwisselen de berichten van de recente berichten om de zoveel tijd.
zodra er een nieuw bericht is geplaatst,wordt het op de hoofdpagina ook weer aangepast.
dit is ook de reden waarom het bericht van jou niet meer te zien is.
leden en gasten zullen zeker jouw bericht nog kunnen lezen als ze op het forum komen,je bericht is namelijk niet verdwenen.
wanneer er bijv gezocht wordt op jouw onderwerp komt ook jouw topic naar voren,probeer het maar eens uit in de zoekfunctie op ons forum.
dat je nog geen reaktie hebt gehad wil nog helemaal niets zeggen overigens,soms krijgt een lid direct een antwoord of reaktie,maar soms kan het even duren voordat er een reaktie komt,maar een antwoord/reaktie gaat er zeker komen:wink:
alleen is er indd soms wat geduld voor nodig.ondertussen zou ik gewoon wanneer je daar zin in hebt lekker mee posten bij ons op het forum en je zal zien voordat je het weet heb je een reaktie op je topic.

groetjes
Cindy

Onlyme

• Newbie
  • *
Forum onzichtbaar voor buitenstaanders
« Reply #18 on: November 21, 2009, 09:10:29 PM »
Is het geen optie om dit forum af te sluiten zodat je alleen met een wachtwoord binnen komt.
Dat je priver dingen neer kan zetten hier zonder dat heel NL het weet.
Dan kan je ons ook niet meer lezen via google.

Is dat geen optie?

snap je wat ik bedoel ?
Een vriendin zat toevallig te googlen en kwam ineens een verhaal van mij tegen dat op dit forum staat,en schrok daar best wel van

Jasmine

• Guest
« Reply #19 on: November 21, 2009, 10:00:21 PM »
ik ben mijn verhaal over narcisme  ook al tegen gekomen op google :wink: :wink: :wink: en daar staan nog meer namen bij. Ik ben hier ook niet zo blij mee,

groetjes Ans

ps. Mike mijn logo is ook een presse papier, mooi h

Mike

• Administrator
  • Sr. Member
« Reply #20 on: November 22, 2009, 12:04:37 AM »
Dit forum is opgezet juist om meer in de openheid te treden. Het was zelfs 1 van mijn belangrijkste doelstellingen dat het een forum zou zijn dat open en toegankelijk is voor iedereen, juist omdat er al zoveel achter gesloten deuren gebeurd waardoor het voor velen moelijk is om lotgenoten te vinden.
En gezien het succes blijkt dus wel dat er duidelijk behoefte is aan een forum als het Lotgenotenforum.nl

Jij hebt ons ook gevonden dankzij Google. En dan zouden we het moeten afsluiten voor anderen? Dat zou niet echt kloppen, toch?
Verder wordt bij de registratie en in de huisregels aangegeven dat wij een openbaar forum zijn en dat alles wat geschreven wordt opgepikt wordt door zoekmachines.

Wil je liever niet dat je berichten gezien worden? Dan moet je lid worden van 1 van de forums die wel afgesloten zijn van de buitenwereld.

EC Els

• Newbie
  • *
Forum vraagje
« Reply #21 on: December 11, 2009, 07:07:04 PM »
Ik wil eens wat vragen over het forum waar ik zelf niet aan uit
kom?

Middels welke link is het het beste in te loggen om op het forum te komen????
Als ik dingetjes aan het zoeken ben dan valt het me op dat er bij alle items
zoveel bewaard word ook met data's ver terug en dan doel ik toch wel op
2006, 2007 en verder naar nu. Welke funktie heeft dat????

Hoop van jullie te horen, groetjes Els
« Last Edit: December 11, 2009, 08:17:54 PM by Mike »

Mike

• Administrator
  • Sr. Member
« Reply #22 on: December 11, 2009, 08:17:18 PM »
Hoi Els,
Allereerst wil ik je vragen om even een andere kleur te gebruiken voor je tekst. Deze roze is nogal lastig leesbaar voor anderen (ook voor mij zelf :kwink: ) Ik heb nu (en de vorige keer ook) je kleur even aangepast. Dus als je de volgende keer zelf even een wat donkere kleur zou willen kiezen, graag!

De reden dat wij alle topics bewaren is dat ze waardevolle informatie bevatten. Het zijn verhalen en vragen van anderen en zoals je zelf weet, zijn er altijd anderen die ook hetzelfde hebben meegemaakt of hetzelfde willen weten.

Onze bezoekers zijn verdeeld als volgt: 2/3 zijn bezoekers, geen leden. 1/3 zijn wel leden. Dat houd dus in dat er enorm veel mensen op zoek zijn naar verhalen, antwoorden, informatie. Dat kunnen ze hier dus vinden, zonder dat ze daar lid voor hoeven te worden. Want je moet je ook beseffen dat maar een relatief kleine groep zich geroepen voelt om zich op een forum in te schrijven.

Zoals je wellicht ook hebt gelezen, ben ik destijds het forum begonnen mede omdat er zoveel andere forums besloten waren. Je kan dus geen informatie van anderen zien. Als wij dat ook zouden doen en oudere berichten zouden verwijderen, gaat er een enorme hoeveelheid waardevolle informatie verloren. De meeste leden vinden ons via een zoekmachine. Zouden wij oude topics verwijderen, dan zouden wij daardoor ook veel moeilijker te vinden zijn in de zoekmachines. Het is nu eenmaal zo dat als je veel verschillende informatie op je site hebt, al die informatie ook als vindbaar wordt gemaakt.

En tenslotte is elke ervaring weer anders, dus zou het niet handig zijn als we elke keer topics zouden verwijderen.

Je tweede vraag over het inloggen is meer persoonlijk voor jou. Als je er niet voor kiest je logingegevens te bewaren en elke keer opnieuw wilt inloggen, kan dat zowel op het forum als op de hoofdpagina, maar net wat jij makkelijker vind. Uiteindelijk maakt het niet gek veel uit dus waar je inlogt, je komt altijd eenvoudig en snel daar waar je wezen moet.

Goudsbloem

• Guest
Problemen met inloggen en nieuwe berichten zien
« Reply #23 on: February 02, 2010, 08:52:21 AM »
Beste Mike,

Sinds een week of wat heb ik wat probleempjes met het forum.
Als ik mezelf inlog dan krijg ik netjes een schermpje dat ik ingelogd ben en dat ik doorverwezen wordt. Als ik dan op de doorverwezen pagina (het forum) kom, dan ben ik niet ingelogd, want het inlog-venster staat er dan nog, maar beneden sta ik dan als aanwezig.
Klik ik nu op een forumboard, dan ben ik ineens wel ingelogd en kan ik ook gewoon reageren.
Als het inloggen wel in ??n keer goed gaat, dan kan ik niet zien dat er nieuw is, dat kan ik pas zien als ik een forumboard aanklik en daarna weer terug naar het forum zelf ga. Dan zie ik wel wat er nieuw is.

Ik verwijder elke dag mijn cookies en geschiedenis, voor ik de pc afsluit.

groetjes,
Goudsbloem

Mike

• Administrator
  • Sr. Member
« Reply #24 on: February 02, 2010, 09:04:15 AM »
Hoi Goudsbloem,

Mijn eerste reactie zou inderdaad zijn je cache te legen, maar dat heb je dus al gedaan.
Het ligt niet aan het forum, anders had iedereen er last van moeten hebben, dus ook dat kunnen we uitsluiten.

Heb je een bepaalde update gedaan op je computer? Dat kan nog wel eens de oorzaak zijn, maar ook spyware, aangepaste instellingen of zo.
Voor mij lastig te beoordelen natuurlijk, aangezien iedereen weer wat anders op zijn pc heeft staan.

Invisible

• Hero Member
« Reply #25 on: February 02, 2010, 09:34:15 AM »
@ans

wat het evt ook nog kan zijn is het volgende;
als je inlogt heb je naast het inlog scherm een klein vakje staan wat je aan kan vinken
hiernaast staat; mijn inlog gegevens onthouden.
als je deze aanvinkt blijf je ingelogt staan op beide pagina's
ik heb namelijk het vermoeden dat dit vakje niet aangevinkt staat waardoor je niet ingelogt blijft staan op beide pagina's en alleen op de hoofdpagina inlogd blijft.

groetjes
Cindy

Panda25

• Jr. Member
  • **
« Reply #26 on: February 02, 2010, 04:22:58 PM »
Ik heb even een vraagje, ik kijk iedere dat even of er in een van de topics waar ik op heb gereageerd of mijn eigen topic berichtjes zijn, ik krijg daar geen mailtjes van kan iemand mij zeggen hoe dit werkt, ik heb in mijn profiel wel aangegeven dat ik mailtjes wil ontvangen.

alvast bedankt

Groetjes Palmyra

Mike

• Administrator
  • Sr. Member
« Reply #27 on: February 02, 2010, 04:38:26 PM »
Bovenaan elk bericht zie je een button staan met de naam 'Discussietools'. Als je daar op klikt komt er een rijtje mogelijkheden tevoorschijn waaronder 'abonneren op deze discussie'

Als je daar op klikt krijg je de keuze hoe je op de hoogte gehouden wilt worden en dat is alles . Succes!

Goudsbloem

• Guest
« Reply #28 on: February 07, 2010, 10:18:44 AM »
Quote from: Mike;60475
Heb je een bepaalde update gedaan op je computer? Dat kan nog wel eens de oorzaak zijn, maar ook spyware, aangepaste instellingen of zo.
Voor mij lastig te beoordelen natuurlijk, aangezien iedereen weer wat anders op zijn pc heeft staan.

Blijkbaar was er toch iets met de computer. :redface:
Ik heb van de week Anti-Malware gedownload en laten draaien en voila, weg probleem.
Sorry dat ik de 'schuld' bij jullie legde. :redface:

Mike

• Administrator
  • Sr. Member
« Reply #29 on: February 07, 2010, 01:15:12 PM »
Geen probleem hoor, je kan het beter vragen dan het laten gaan, anders kom je er misschien niet uit toch?

Het probleem is dat echt elke computer weer anders is. Een andere versie van Windows, van Internet Explorer of andere broweser, verschillende software die van invloed kan zijn.
Een script als waar dit forum op draait kan nooit met al die wisselende zaken rekening houden en werkt alleen goed bij de meest reguliere software. En gelukkig wordt dit forumscript continue ge-update zodat het voor het grootste deel van de bezoekers geen probleem is.