Author Topic: Heb je een vraag over het forum? Stel hem hier!  (Read 82718 times)

Invisible

• Hero Member
    • http://www.baberci.nl
Heb je een vraag over het forum? Stel hem hier!
« on: April 08, 2008, 08:42:05 AM »
Het Lotgenotenforum is over het algemeen makkelijk te gebruiken.

Toch wil het nog wel eens gebeuren dat wij via email of op een andere manier vragen krijgen hoe een bepaalde functie werkt...
Dit kan zijn over bijv een bericht plaatsen,pb's(prive berichten) versturen,hoe werkt de chatbox enz...

Om dit niet meer via email te laten verlopen heb ik deze topic geopend.
Op deze manier kunnen in deze topic de vragen gesteld worden over bepaalde functies van het forum die iemand nog niet helemaal begrijpt.
Dus mocht je een vraag hebben,dan gelieve deze hier te stellen.:biggrin:

Groetjes
Cindy

Invisible

• Hero Member
Plaatjes in de handtekening toevoegen.
« Reply #1 on: April 08, 2008, 08:43:41 AM »

Wie kent ze niet,de leuke bewegende plaatjes die je ziet op forums en dergelijke.
Op internet kom je veel sites tegen waar je deze plaatjes gratis af kan halen,en je ze kan gebruiken in bijv je handtekening hier op het forum.

??n van die sites is bijv; Animaatjes.nl - Gifplaatjes Bewegende Plaatjes Avatars Animaties Naamanimaties Animaatjes Achtergronden Psp Midi Msn Avarters Tubes Fonts Games Gifs
Een leuke site met verschillende bewegende plaatjes,en maar ook gewone plaatjes.
Vind je het leuk om ook zo'n plaatje in je handtekening te hebben,dan volgt hier onder de uitleg hoe zo'n plaatje te plaatsen in je handtekening.

-Ga naar de betreffende site en kies het plaatje dat je graag wilt hebben en sla deze op ,op je computer

- Ga naar gebruikersinstellingen,en vervolgens naar handtekening wijzigen

-Kies vervolgens voor upload afbeelding in handtekening optie 2
klik op bladeren en selekteer het plaatje van je computer

-Vervolgens zie je een voorbeeld van het plaatje op je scherm verschijnen.

_Onder het voorbeeld zie je staan;afb in handtekening toevoegen;hier moet je op klikken.
in het witte vlak erboven komen dan een aantal tekens/letters te staan.

-Kies vervolgens voor de optie handtekening opslaan(helemaal onderin)
en je plaatje staat voortaan vermeld in je handtekening

plaatjes met een inhoud van ;scheldwoorden,18+,racisitische uitlatingen en dergelijke zijn niet toegestaan op het forum,deze zullen dan ook direkt verwijderd worden.

Mike

• Administrator
  • Sr. Member
« Reply #2 on: April 08, 2008, 09:54:02 AM »
Nog meer handige weetjes:

-In de navigatiebalk bovenaan het forum vind je een link naar 'FAQ' waar je erg veel antwoorden kunt vinden over het forum, de instellingen en algemene zaken.

-Ik ben erg vaak aanwezig in de chatbox. Voor vragen etc kun je dus ook daar terecht. Let wel: Ik zit niet altijd achter de computer, dus heb even geduld met het antwoord.

-We hebben een test-forum. Daar kun je naar hartelust de functies van het forum uittesten zonder dat je er over in hoeft te zitten of je het wel of niet goed doet.

Marjon

• Newbie
  • *
Waardering
« Reply #3 on: January 20, 2009, 11:31:36 PM »
Wie bepaalt de waardering voor een topic en wat houdt het in?

Mike

• Administrator
  • Sr. Member
« Reply #4 on: January 21, 2009, 12:22:29 AM »
Het woord zegt het al: 'Waardering'.
Daarmee kan iemand zijn/haar waardering geven aan een topic. Ieder lid kan dit doen en als er meerdere leden op 1 topic hun waardering geven, komt het gemiddelde bij het topic te staan.

Je kan het dus gerust doen, maar het wordt hier niet veel gebruikt.

Melsje

• Newbie
  • *
hyves
« Reply #5 on: March 03, 2009, 05:43:18 PM »
Waarom zie ik mijn voorstel verhaaltje terug op de lotgenotenforum.nl hyve? Ik ben daar niet zo blij mee..

Invisible

• Hero Member
« Reply #6 on: March 03, 2009, 06:18:38 PM »
hallo melsje

de reden waarom dit daar komt te staan is het volgende;

we hebben op de hyves een RSS feed staan waarmee de laatste 10 berichten van het lotgenotenforum te zien.
Deze berichten die je ziet op de hyves worden dan ook automatisch steeds vernieuwd,en jouw voorstel bericht zal er dan ook zeker niet lang staan.
Op het moment dat er een nieuw topic wordt aangemaakt,of dat er een nieuw bericht wordt geplaatst in bijv het tv forum,zal er weer een ander bericht in de RSS feed verwijderd worden  om het nieuwste bericht te weergeven.
Op deze manier blijven de leden die op de hyves lid zijn ook op de hoogte van de laatste nieuwtjes die wij hier op het Lotgenotenforum hebben.

Ik hoop je hiermee voldoende antwoord gegeven te hebben.

Groetjes
Cindy

Prinses

• Hero Member
Plaatjes bij je bericht plaatsen.
« Reply #7 on: March 08, 2009, 09:51:57 AM »
Wie kan en wil mij, op een heldere manier en stapje voor stapje, vertellen wat ik precies moet doen om bij een bericht van mij een foto of een plaatje te plaatsen.
Want wat ik ook doe, tot dusver lukt het me NIET!

Invisible

• Hero Member
« Reply #8 on: March 08, 2009, 10:25:15 AM »
hoi prinses

ik wil je dat wel even stap voor stap uitleggen.:wink:
de bedoeling is dat je of de plaatjes op je computer opgeslagen hebt staan,of bijv in photobucket.photobucket is een online fotoalbum waar je onbeperkt foto's en plaatjes op kan slaan.haal je de plaatjes en foto's van je computer dan moet je ze hier downloaden,en kost het je hier opslagruimte,bij photobucket werk je met een link die je hier plaats.

om een plaatje in je bericht te plaatsen doe je het volgende
na dat je je tekst hebt getypt zie je onder je schrijf veld een button met;beheer je bijlagen.
deze knop klik je aan.
je krijgt een nieuw scherm en daar zie je de optie bestand uploaden vanaf je computer/bladeren
deze klik je aan om je map op je computer op te zoeken waar je plaatje/foto staat.
je selecteert je foto/plaatje en klikt dan op uploaden.
wanneer het uploaden klaar is klik je onderin op sluit venster.
hierna klik je op antwoord versturen om je bericht te plaatsen en je plaatje staat erbij.
je kan ook eerst even voorbeeld van bericht doen,om te kijken of hij er goed bij staat of dat je nog iets wilt aanpassen.

doe je een plaatje/foto via photobucket dan is het de bedoeling dat je alleen de link plaats in het bericht wat bij het plaatjes vermeld staat.

ik hoop dat je er zo uitkomt en anders hoor ik het wel van je.
groetjes
Cindy

Invisible

• Hero Member
Hoe werkt het Lotgenotenforum.nl
« Reply #9 on: July 08, 2009, 06:57:04 PM »
Soms zie ik berichten nog wel eens de vraag voorbij komen hoe iets werkt.

*Wanneer kan ik een pb versturen?
*Hoe kan ik een avatar krijgen?
*Hoe plaats ik een handtekening?
*Hoe uploadt ik een foto?
enz...

OP het Lotgenotenforum hebben wij een FAQ.
Een Faq houdt in dat hierin stap voor stap wordt uitgelegd hoe de meeste functies van het Lotgenotenforum werken.
De Faq van het lotgenotenforum vindt je hier ;Lotgenotenforum - FAQ: FAQ vBulletin

Mocht je dus ergens niet uitkomen kijk dan even bij het FAQ.
Kom je er dan nog niet uit,dan kun je altijd nog een pb sturen naar Mike,Cindy of Desie met je vraag en wij sturen je dan zo snel mogelijk een antwoord op je vraag.

Sebastien

• Newbie
  • *
Validiteit
« Reply #10 on: September 23, 2009, 11:33:25 AM »
Hoi,

Ik vroeg me af hoe het zit met de validiteit van sommige verhalen.

Simpel voorbeeldje. Iemand beweerd iets en het is volkomen onjuist! De bewering is te staven met gegevens op het net. Mag je er dan iets van zeggen of houd je je mond?

Hoe gaan jullie als moderators hiermee om?

Invisible

• Hero Member
« Reply #11 on: September 23, 2009, 01:39:20 PM »
hallo Sebastien

wanneer iemand hier twijfelt aan het verhaal van een ander,en hier zelfs zeker van is dat het verhaal van die persoon niet juist is,is het de beste manier om contact op te nemen met het beheer.
dat wil zeggen je kan contact met mij op nemen of Mike of Desie via een pb of via een email (het contactformulier).
leg in je pb uit waarom jij denkt/vindt dat de persoon in kwestie niet de waarheid spreekt en geef in je bericht ook aan waar evt de "bewijzen" te vinden zijn op het internet.

Wij van het beheer zullen ten alle tijden je bericht in behandeling nemen en het zeker uitzoeken of het wel of niet terecht is.
Wanneer wij merken dat iemand hier op het Lotgenotenforum.nl niet eerlijk bezig is,zullen wij zeker hier onze maatregelen voor nemen.
Eerlijkheid duurt het langst en het is niet de bedoeling dat het vertrouwen van een ander geschonden wordt.
Wel wil ik een ieder ander verzoeken wanneer zoiets als dit zich voordoet,ga niet de confrontatie op het Lotgenotenforum.nl aan maar bespreek dit altijd met het beheer,daar zijn we immers voor.
Alles wat bij ons wordt gemeld zal in vertrouwen behandeld worden en blijft alleen bij de beheerders.

Wanneer het hier gaat om bijv medische info die verkeerd is gegeven mag daar zeker iets van gezegd worden in het daarvoor bestemde topic,mits het geen uit de hand lopende discussie wordt.
wanneer je een link hebt naar een betreffend artikel stuur deze naar het beheer en wij zullen kijken of deze erbij geplaatst kan worden.
Een mening mag altijd gegeven worden,zolang het allemaal maar netjes blijft.:wink:

Groetjes
Cindy

Maly

• Sr. Member
« Reply #12 on: September 23, 2009, 05:11:03 PM »
hoi
ik heb een vraagje
vandaag heb ik een verkeerd berichtje in stel je voor
naar madelief gestuurd
hoe kan ik een verstuurd bericht corrigeren

maly
Het grootste geschenk dat je iemand kunt geven, is oprechte aandacht

Invisible

• Hero Member
« Reply #13 on: September 23, 2009, 05:20:31 PM »
hoi Maly

wanneer je een bericht post op het forum kun je binnen een bepaalde tijd(2 uur) je bericht nog veranderen door op de edit knop te drukken onder het bericht.
je kunt dan de inhoudt van het bericht aanpassen en verbeteren.

wanneer je bericht in een totaal verkeerd forum geplaatst is dan kun je een pb sturen naar iemand van het beheer (mij of Desie) en geef dan aan waar je bericht staat en waar het moet komen,wij kunnen dan je bericht voor je verplaatsen naar het juiste topic.

groetjes
Cindy
« Last Edit: September 24, 2009, 05:17:24 PM by Invisible »

peterw

• Newbie
  • *
bericht plaatsen over avm
« Reply #14 on: September 23, 2009, 05:54:53 PM »
ik wil grra een bericht plaatsen over avm maar ik kom er niet uit kunt u mij zeggen hoe ik dat moet doen bvd peterw