Author Topic: Alles voor je kind  (Read 3989 times)

Samick

• Global Moderator
  • Hero Member
Alles voor je kind
« on: September 01, 2015, 08:40:35 PM »
Hoe ver gaat ouderliefde als een kind een uitzonderlijk talent heeft? Ga je ieder vrij uur daaraan besteden? En is het dat uiteindelijk allemaal waard? Dat vraagt Katja Schuurman zich af in Alles voor je kind.

Ze volgt een jaar lang acht ouders van kinderen met een bijzonder talent. In de eerste aflevering ontmoet ze de vijftienjarige Janne en haar ouders. Zij draait al jaren mee in de top van het Nederlandse kunstschaatsen. Haar moeder rijdt haar iedere dag naar schaatsbanen in heel Nederland; haar vader werkt keihard in zijn eigen taxibedrijf om dit te bekostigen.

Broertje
Al het geld dat binnenkomt, gaat rechtstreeks naar Jannes schaatscarrière. Maar met een hardwerkende vader en een moeder die altijd onderweg is, is er weinig aandacht voor Jannes broertje Teun. En dan krijgt Janne ook nog eens de kans te gaan trainen in Engeland, wat niet bepaald zonder slag of stoot verloopt.

Offers
Katja vindt dat ze een programma over een interessant onderwerp mag maken. "Vijf jaar geleden werd ik moeder van Sammie. Vanaf de allereerste aanblik voel je als ouder een liefde die zo groots is dat je echt alles wilt doen voor je kind. In mijn carrière moet ik, maar Sammie dus eigenlijk ook, soms offers brengen. Want als ik een tv-programma maak ben ik natuurlijk meer van huis en zie ik haar dagenlang best weinig. Ik ben heel benieuwd hoe het 'andersom' is."

Zender : NPO 1
Tijdstip : 22.15 - 23.05
Genre : Informatief
Wekelijks op donderdag.