Author Topic: clusterhoofdpijn  (Read 7473 times)

Biancadonders

• Newbie
  • *
clusterhoofdpijn
« on: April 29, 2015, 06:33:57 AM »
Goededag,zal mij even voorstellen  mijn naam  is Bianca  en ben 45 jaar een sinds 5 jaar clusterhoofdpijn  waarvan vorig jaar pas de diognose  clusterhoofdpijn, en gelijk sumatriptan injecties en Verapamil  voorgeschreven  gekregen.
Ik heb 1 a 2 aanvallen  per dag.
het is nu uitproberen  welke dosis Verapamil het beste werkt,a
Het advies was de 3x 80 mg maar hielp niet,dus na verdubbeling van  de  avonddosis 160 gaat het nu de laatste dagen goed.

Ik heb een vraag  buiten de clusteraanvallen zelf, is het dan zg normaal dat je ook nog een heftige zeg maar gewone hoofdpijn hebt...?dit had ik normaal  gesproken  ook zonder  verapamil wat een bijwerking  daarvan kan zijn...

Rogier Koning

• Newbie
  • *
clusterhoofdpijn
« Reply #1 on: September 19, 2016, 12:23:31 PM »
Dag Bianco,

Ik heb ook Clusterhoofdpijn, zit nu al een vier maanden elke nacht wakker met aanvallen die me wakker maken maar me verder niet tegen de muur op laten kruipen van de pijn. In heb sumatriptan injecties wel gebruikt maar de Verapamil niet. Ik heb verder nooit last gehad van andere hoofdpijn dan de cluster aanvallen.

Merk wel nu ik, al een stevige tijd, geen sumatiptanen of andere triptanen meer gebruik, mijn hoofdpijn minder zwaar is als daarvoor. Met de injecties was ik zo van een aanval af maar ze kwamen wel sterker terug leek het.

Ik hou mezelf met zuurstof, vitamine D en af en toe een lichte dosis paddo's overeind. Gaat redelijk.

Resultaat is een lagere pijn, maar zelfde ritme met aantal aanvallen lijkt het.

Ben trouwens hiervoor een app aan het maken. Een app om te registreren wanneer je aanvallen hebt, medicatie inneemt, therapie hebt, vitamine of mineralen inneemt of andere zaken. Allemaal om bij te houden wat jij belangrijk vind om te registreren en te weten over je hoofdpijn. Ik zoek nog wat testers die de app willen testen. Hij wordt gratis voor iPhone en Android en ik hoop zo een kleine bijdrage te kunnen leveren aan een oplossing voor ons allen. (je kan me bereiken op info@registrateyourjourney.com)