Author Topic: Niet alleen vader-misbruik, maar ook moeder?  (Read 7148 times)

purplerain

• Newbie
  • *
Niet alleen vader-misbruik, maar ook moeder?
« on: April 11, 2015, 03:25:44 PM »
Jarenlang heb ik therapie gehad om mijn misbruik verleden een plek te geven. Dat is aardig gelukt, tot vorig jaar zomer. Ineens depressief, huilen om alles, hulp gezocht bij huisarts. Ze wil me medicijnen voorschrijven, en ik krijg gesprekken met een verpleegkundige. Ik praat met een vriend van me … dat helpt en daarna gaat het wat beter.

Sinds twee maanden komen er nieuwe stukjes terug. Niet alleen m'n vader, maar heb zo het idee dat mijn moeder ook schuldig is aan dingen. Ik herinner me alles niks, alleen gevoel, en dan is alles zwart. Ik word soms 's nachts wakker, helemaal in paniek en ademnood en dan zit ik met een gevoel dat er iets vreselijks is gebeurd, maar ik weet helemaal niks…vktriest

Ik voel me weer helemaal vervreemd en in een isolement. Weet niet goed wat ik moet doen en praat er soms met een vriend over. Dat helpt wel. Ik ben op dit moment eigenlijk alleen maar heel bang en onzeker. M'n zelfvertrouwen holt achteruit en voor de buitenwereld ben ik sterk en onafhankelijk. Maar huil mezelf elke avond in slaap en lig 's nachts wakker… voel me zo ontzettend eenzaam en vaak alleen.
Herkent iemand dit? Ook evt misbruik door moeder? :eek:

Sorry voor de lange tekst…. vkerr en dank voor het lezen….

Lot-genot :)

• Newbie
  • *
misbruik door vader en moeder of toch niet ?
« Reply #1 on: May 14, 2016, 07:23:52 AM »
Hoi Purplerain,

Het misbruikt worden door zowel vader als moeder herken ik niet. Dat jij door bijden misbruikt bent is natuurlijk maar het is best onwaarschijnlijk maar zeker weer niet onmogelijk natuurlijk. Toch denk ik dat jij doorhebt dat er iets in jou hoofd misgaat ipv dat het klopt maar dat kan ik mis hebben natuurlijk

Wat ik wel herken is dat jij alleen de emotionele lading 'snachts ineens doormaakt en verder geen herinneringen hebt. Dat heb ik ook gehad en vervolgens ging ik erover piekeren wat het precies geweest moet zijn. Ik maakte er een behoorlijke puinhoop van in mijn hoofd en had allerlei nare scenarios in mijn hoofd over misbruik door bijde ouders,mishandeling, verwaarlozing en ook dat ik misschien zelf schuldig was en mijn ouders vreselijke dingen heb aangedaan enz. Uiteindelijk ben ik erdoor in een psychose geraakt doordat ik het allemaal niet kon verwerken aan heftige emoties die terugkwamen in mijn bewustzijn en niet kunnen plaatsen wat echt is en wat niet. Eigenlijk vind ik het vrij logisch wat er gebeurde. Op het moment dat een weggestopte emotie terugkomt in het bewustzijn wou ik die eigenlijk niet voelen omdat de emotionele lading te heftig is en gaat het automatisch/onbewust dat er manieren opkomen om dat stukje niet te voelen. Misbruik door bijde ouders is natuurlijk heel erg als je er over na gaat denken maar waarschijnlijk beter te handelen dan de daadwerkelijke emotionele lading die toch weer omhoog komt ondanks dat je het al een plekje gegeven had omdat je met wilskracht het daadwerkelijk voelen tegen houdt.

Ik vermoed dus dat je het misbruik waarvan jij dacht dat je het "een plekje had gegeven" er toch om vraagt om gevoeld te worden zodat je vrij van die ellende door kunt in je leven
Hopelijk heb je hier wat aan.

Sterkte in elk geval en als ik je ergens mee kan helpen hoor ik het graag.