Author Topic: Zenuwpijn door hernia  (Read 6602 times)

Natasp

• Newbie
  • *
Zenuwpijn door hernia
« on: January 04, 2015, 12:52:47 PM »
Ik heb op twee plekken in mn rug een hernia gehad.
De hernia's hebben op allebei de plekken ruggenmerg beschadiging achter gelaten, waardoor ik 24/7 zenuwpijn heb .

Ik heb 3 maanden in de Trappenberg gerevalideerd waarvan 8 weken intern om te leren omgaan met de pijn.
Daarna nog 3 maanden in Maastricht om angsten te overwinnen.

Ik noem mezelf een apothekerskast zoveel pijnstillers heb ik al gehad.
Helaas werkt elke pijnmedicatie nu 2 weken tot een pijncijfer 6.0 en dan schiet de pijn weer naar een 8.0

Hoe gaan jullie ermee om of wat helpt voor jullie?

tralias

• Newbie
  • *
Even voorstellen .
« Reply #1 on: August 05, 2016, 04:07:52 PM »
Hallo ,
Mijn naam is Pieter en ben 63 jaar jong en leef nu 15 jaar met pijn . Dag in dag uit met pijn .
Hoe kwam dit zo ver . Ik ben twaalf maal aan een hernia geopereerd en de dertiende keer de wervels vast gezet .
Dit nam wel de kans op recidief af maar de pijn was vanaf dat moment zei het op de achtergrond aanwezig .
Toch nog wel terug geweest bij Dr Homminga in Ede , wat trouwens een prima chirurg is , en die rade mij pijn bestrijding aan.
Ik heb toen in het VUMC te Amsterdam een tens kastje gekregen , dit vlakte de pijn wel iets maar in de loop van de tijd  
werkte dit ook niet meer .
Op het ogenblik gebruik een scala aan pijnstillers , Tramadol , Lyrica en Morfine want het is bijna niet vol te houden , lopen
gaat heel moeizaam , loop met rollator , zitten is moeilijk en slapen is nooit doorslapen , iedere keer wakker als ik omdraai .
ik heb weer afspraak in Ede, en kan daar 24 augustus al naar toe hopelijk met resultaat .
Weet je na zoveel jaren pijn waarbij ik toch mijn werk ben blijven doen , geloof ik er niet meer zo in , de pijn heeft nl. ook
geestelijk heel wat teweeg gebracht . Ik ben altijd bang geweest om een hulp middel te moeten gebruiken om te lopen , en nu
staat er een rollator in de gang . Verwerk het maar even !!!
Ik hou jullie op de hoogte hoe het verloop is en hartelijk dank voor jullie begrip !!

Pieter

Sabien69

• Jr. Member
  • **
Zenuwpijn door hernia
« Reply #2 on: August 28, 2016, 08:15:34 PM »
Mijn god. 12 x een hernia. Hoe hou je het vol om te blijven werken? Dat is toch bijna geen doen. Is het nu verbeterd sinds dat het is vastgezet? En heb je nu geen hernias meer gehad? Op welke niveau's heb je hernia's gehad. Door je hele rug of alleen in de onderrug? Ik vraag me ook af wat voor een werk je doet dat je dit nog volhoudt. Enorm knap. wat een ellende.