Author Topic: Zwanger worden en lithium  (Read 12369 times)

mamasuus

• Newbie
  • *
Zwanger worden en lithium
« on: June 01, 2014, 10:02:20 AM »
Dag allemaal,

Ik ben 28 jaar en dit jaar 10 jaar samen met mijn man (5 jaar getrouwd). Ik heb de diagnoses bipolaire stoornis en borderline en het gaat goed met me. Ik wordt uitstekend begeleid en mijn man is heel erg betrokken, meedenkend en zorgzaam.

Na jaren wikken en wegen en 2 miskramen hebben wij besloten dat we graag willen proberen zwanger te worden. Ook de psychiater en spv'er zien geen reden waarom we over het krijgen van kinderen zouden twijfelen. We passen regelmatig een week op onze 3 kleine nichtjes, ik ook in mijn eentje en als ik met kinderen ben voel ik me in mijn element. Alsof er iets natuurlijks wordt aangeboord.

Ik wil alleen het beste voor een kind en dat betekent ook lithium doorslikken tijdens een zwangerschap.

Ik kom graag in contact met meiden die ook met lithium zwanger zijn of waren om ervaring uit te wisselen.

Ik heb deze vraag ook gesteld op een ander forum en daar kreeg ik 6 pagina's aan zeer kwetsende reacties over me heen, variŽrend van dat ik als ik wilde zorgen beter een cavia kon nemen tot "doe het niet want je gaat je kind iets aandoen als het huilt". Zo stigmatisch en ondoordacht! De diagnoses betekenen niet dat ik alle kenmerken heb! Dat zullen jullie vast herkennen helaas.

Als het medisch al mogelijk is (lithium veranderen enzo) willen we deze zomer gaan stoppen met de pil. Een spannende maar leuke stap!

Liefs Suus

Jame

• Newbie
  • *
« Reply #1 on: December 12, 2014, 10:24:37 PM »
Hi Suus, hoe gaat het nu met je?

Ik ben erg nieuwsgierig naar je verhaal hoe het gaat na het laatste bericht van je.

Ik ben 29 jaar en naast dat ik een leuke persoonlijkheid heb, bipolair.

In januari wil ik beginnen met haldol voor een kinderwens. Momenteel slik ik seroquel.

Ik hoop dat alles goed gaat met je. Wat zijn de ontwikkelingen?

Groetjes Jame

fraatje

• Newbie
  • *
succesverhaal
« Reply #2 on: December 19, 2014, 09:27:29 PM »
Hallo,

Ik heb lithium geslikt tijdens mijn zwangerschap. Ook ik heb bipolaire stoornis. Het ging de hele zwangerschap goed en ook met de baby ging het goed. Hij is nu bijna 2 jaar en mankeert niks. In het begin loop je bij de kinderarts, maar als de eerste paar maanden lichamelijk alles in orde is, hoef je daar niet meer te lopen.

Helaas kreeg ik wel een kraambedpsychose na mijn bevalling door oa samenloop van omstandigheden. Ik had behandelaar waarmee gedurende bevalling niet kliktte en sliktte alleen lithium.

Ik ben bezig met tweede kinderwens. Alleen ben ik benieuwd naar mensen die voor tweede poging gaan en nog angst hebben voor terugval in psychose te vervallen.

Ik hoor wel....

Ik wens topicstarter succes met de kinderwens en diep van binnen weet je heel goed of je klaar en stabiel bent voor kids.

Annelot

• Newbie
  • *
zwanger!
« Reply #3 on: May 28, 2015, 05:09:07 PM »
Hoi meiden,
Ik ben nu 8 weken zwanger van mijn tweede kindje. Ook tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik lithium gebruikt tijdens de zwangerschap (Priadel) Het lijkt me leuk om in contact te komen met meiden die ook zwanger zijn (geweest) om te kletsen over ervaringen tijdens de zwangerschap en ook daarna. Het kletst toch ff wat fijner met mensen die begrijpen wat het gebruik van lithium inhoud (ook tijdens de zwangerschap)
Ik hoor graag van jullie.

Groetjes Annelot

Mariamennarjis

• Newbie
  • *
« Reply #4 on: March 10, 2017, 03:55:33 PM »
Quote from: Annelot;136576
Hoi meiden,
Ik ben nu 8 weken zwanger van mijn tweede kindje. Ook tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik lithium gebruikt tijdens de zwangerschap (Priadel) Het lijkt me leuk om in contact te komen met meiden die ook zwanger zijn (geweest) om te kletsen over ervaringen tijdens de zwangerschap en ook daarna. Het kletst toch ff wat fijner met mensen die begrijpen wat het gebruik van lithium inhoud (ook tijdens de zwangerschap)
Ik hoor graag van jullie.

Groetjes Annelot
ik hoop dat je dit nog keest. Ik slik nu ook priadel eerste x en tweede ik zwanger nu 10 weken. Ging t bij jou goed. Bennzo bang voor een miskraam.

Mariamennarjis

• Newbie
  • *
« Reply #5 on: March 10, 2017, 03:56:11 PM »
Quote from: fraatje;135023
Hallo,

Ik heb lithium geslikt tijdens mijn zwangerschap. Ook ik heb bipolaire stoornis. Het ging de hele zwangerschap goed en ook met de baby ging het goed. Hij is nu bijna 2 jaar en mankeert niks. In het begin loop je bij de kinderarts, maar als de eerste paar maanden lichamelijk alles in orde is, hoef je daar niet meer te lopen.

Helaas kreeg ik wel een kraambedpsychose na mijn bevalling door oa samenloop van omstandigheden. Ik had behandelaar waarmee gedurende bevalling niet kliktte en sliktte alleen lithium.

Ik ben bezig met tweede kinderwens. Alleen ben ik benieuwd naar mensen die voor tweede poging gaan en nog angst hebben voor terugval in psychose te vervallen.

Ik hoor wel....

Ik wens topicstarter succes met de kinderwens en diep van binnen weet je heel goed of je klaar en stabiel bent voor kids.
ik slik ook priadel ging het goed bij jou? En al meer kids waar je lithium bij hebt geslikt? Groetjes

Mariamennarjis

• Newbie
  • *
« Reply #6 on: March 10, 2017, 10:23:46 PM »
Kan iemand reageren hierop. Wie heeft priadel geslikt en was t gwn goed gegaan?