Author Topic: Je kan er leterlijk in ....  (Read 6989 times)

Johny

• Newbie
  • *
Je kan er leterlijk in ....
« on: May 05, 2014, 04:12:16 PM »
Al meer als 10 jaar gebruik ik oxis . In de morgen 2 keer en in de avond 2 keer .. maar in 2012 zei mijn nieuwe longarts dat al die medicatie wat te veel van het goede was en veranderde langzaam aan het een en ander . Niet eens zo dat het alle maal veel beter ging , maar veel minder inhalaties op een dag dus prima !! ... Voor oxis betekende dat dat ik dat alleen maar meer gebruik als het nodig  is .Ding steek je zo in je broekzak  dus altijd bij mij .  90% van de keren dat ik het huis uit ga niet nodig ,maar gaat om de 10 % .   Ik had net een nieuwe voorraad gekregen en der lagen 7 volle inhalatoren  kon er een mooi poosje mee voor uit ..   en van de week moest ik nieuwe halen .

Een keer thuis gekomen bleek dat MENZIS in zijn alwetendheid mij een ander merk voor schreef ... Terwijl op het recept heel duidelijk OXIS stond vermeld .
De long arts  greep ooit naar OXIS omdat het makkelijk mee te nemen is .  Dit ding wat ik nu  MOET  gebruiken .. is ongeveer  10 bij 6 ..
Daar kan je op wachten gaat stuk in mijn broek zak ! Willen we het nog niet eens hebben over hoe ongemakkelijke dat  is , zo een ding in je broek zak .
En je moffelt dat niet weg in je hand !! Als ik nu ergens ben en heb last .. dan kan ik vaak een pufje nemen zonder dat iemand dat door heeft .
Daar voor had ik ook zo een ongemakkelijk  ding en vroeg men vaak ... wat heb jij wat doe je ... en mag je het uit gaan leggen
Maar de alwetende MENZIS vind dat dat laatste  niet zo erg  voor mij is ..

De Huisarts moet een urgentie verklaring tekenen ! En die doet daar uit principe niet aan mee . Die zegt ik schreef iets voor en zij veranderen dat buiten mij om . IK schrijf elke dag medische urgenties uit  dat heet een recept ... als verzekering daar niet mee eens  is dan niet meer mijn probleem . Maar een probleem tussen verzekerde en verzekeraar !   Mooi zijn principe maar MENZIS is het een zorg ... ik kan der letterlijk in stikken als het wel mis gaat  .
Op lossing als ik BV gaat wandelen ? Dan neemt u toch gewoon een tasje mee ? Daar van zijn zij overtuigd dat dat voor mij niks uit maakt .
Maar goed ,, ik heb de verantwoordelijkheid over de veranderde medicatie bij MENZIS neergelecht . Huisarts neemt verantwoording voor wat hij voor schreef !
En 100 en 1 regels en uit leg  en erg vreemd ... verantwoording wil men niet nemen bij de MENZIS .. KNAP ! Verandert  je medicatie maar wie neemt de verantwoording ?

Een goedkope laprat ... en als het mis gaat ,, Ja wie zal me missen , kan voor de maatschappij toch niet te veel meer doen ! De goedkoopste  aan bieder beslist over mijn leven en dood !
Dat soort gedachten brachten  mij jaren teug in geestelijk nood ! En liep bij het water langs en betrapte op de gedachte ,, NA wie mist me nog als ik er inspring . Dag later zat ik bij  de GGZ. Maar MENZIS is ook nog eens vak bekwaamd in de psychische zorg ! Want zo kan ik nu niet denken beslist men voor mij ,,,Want alles gaat binnen de regels !

Heb ze dan ook laten weten dat als het echt keer heel erg mis mocht gaan ik het op mijn kist wil  .. het ging via de regels !!
Als je op hun site komt moet je ook klikken op MIJN ZORG .. En dat is het ook MIJN ZORG ... Hun zorg is het zeker niet .. Een steltje scho...........................
Ik heb ze al bedank voor een verpeste zomer die nog gaat komen  Wil gewoon zo niet over straat straks met  en tasje in mijn hand ! Maar ja is ook hun zorg niet .
Miljarden verdienen dat is  de enige zorg , en gaan evt over lijken !

Goed ! morgen weer veder met bedelen .. afspraak maken met de longarts maken .
De vorige kon heel boos worden om zo iets .. hoop dat de nieuwe anders reageert .
Een bedelaar ... dat ben je tegenwoordig als je chronisch ziek bent.

Vernedert tot het bod !  Zo boos zo boos .,.... kan het niet uit leggen !!

Johny

• Newbie
  • *
Je kan er leterlijk in ....
« Reply #1 on: May 06, 2014, 03:41:20 PM »
Mijn  bedeltocht heeft geholpen ... Huisarts heeft het geregeld !