Author Topic: ontdopen  (Read 14733 times)

Johny

• Newbie
  • *
ontdopen
« on: February 19, 2014, 12:12:54 PM »
Een pijnlijk onderwerp voor veel mensen .
Dus laat ik beginnen met te melden dat elk zijn leven moet indelen als hij wil .
Maar ik ben ik in het rooms-katholieke geloof geboren nooit een keuze gehad omdat het mij het werd op gedwongen , en mijn aller eerste herinneringen aan het geloof is een van afkeer . De eerste kerk bezoek die ik mij kan herinneren was op een zaterdag avond . Zat in de eerste klas van de lager school en ik dacht wat is dit voor onzin ?? Helaas werd het niet de laatste  bezoek . Tot mijn 17 werd dit aan mij op gedrongen . Zondag niet naar de kerk was ik ook niet aan tafel welkom . MAAR ... als men over de kerk kreeg dan beweerden mijn ouder glas hard dat wij een vrije keuze hadden om wel of niet naar de kerk te gaan !  Op mijn 17 hebben ik mijn vader terug geslagen na dat ik mij afkeer jegens de kerk had duidelijk gemaakt in de kerk . Toen Was het voor bij met de kerk ! Ik heb de man zwaar te kakken gezet in de kerk .. een daad waar ik heden ten daag nog bijzonder trots op ben

KERK .. in mijn woorden boek staat daar echter .. Begin van de alle ellende in mijn familie . Begin van de breuk tussen mijn ouders en mij .

Horen zien en zwijgen ..De gelovigen stonden er bij  keken er na en zwegen .Dat is mijn herinnering aan het geloof . . Ik zie het geloof net als het communisme . Het idee is best goed . Maar het werk niet omdat het uit gevoerd moet worden door mensen . En daar zijn zo bar weinig van die echt deugen  . Ook ik niet .....  ik zou ook met minder uit kunnen maar ik deel niet met een ander . Ik eer mijn vader en mijn moeder NIET .. omdat ze dat niet verdienen .  

Een keer het ouderlijk huis uit gevlucht  was de eerste stap een tegen de kerk .
Ik  heb RK uit mijn geboorte register laten weg halen .  En laten uit schrijven uit de kerk ...  dat dacht ik . Na 30 jaar kom ik er achter dat ik als niet actief lid sta in geschreven . Terwijl ik er van uit ga dat ik GeŽxcommuniceerd ben . De brieven heen en weer 30 jaar terug tussen mij en de kerk waren van dien aard dat ik men wel heel erg dom moet zijn als je mij nog in jou lijst wil hebben . Je wil zo een afvallige met alle schoten van vreugde kwijt .  Ik had hun verzocht mij met rust te laten ... en toen volgde een brief met mijn verantwoordelijkheden als christenen en de toon was gezet .

De brutale hoogmoedige toon van kerkleiders was ik zat en had nu mijn eigen leven in handen liet ik hun merken hoe ik ze mijn leven lang al verfoeid heb ! Hoe een HEL het leven als christenen voor mij geweest is . En nu stond men ook nog eens te bedelen aan mijn duur want ik moet effen met een inkomsten verklaring over de brug komen zo dat ze konden uit rekken hoe veel ik moest betalen ?

Maar alle maal water onder de brug .. haat zwakte af jegens geloof . Maar der kleeft wel een voor waarde aan vast . Laat mij er buiten . Ga niet proberen mij over te halen voor wat voor een geloof dan ook  . Ik zal zonder enige boosheid melden .. NEE geen belangstelling . Maar dan moet je op houden . Zo niet ga je over een zeer pijnlijke grens en ik word HEEL boos . Dat hebben de jehova's geweten .

Maar  ik word nu weer gedwongen om mij weer met de kerk te bemoeien en heb het daar moeilijk mee . Ik blijf netjes in mijn brief verkeer dat ik uit het doop register wil dat ik totaal uit de kerk wil  worden uit geschreven . Als men ooit weer naar mij zoek binnen de RK dan mag mijn naam NIET meer te voorschijn komen . Ik was nooit ben nooit en zal nooit rooms zijn .  

Maar het kost me moeite .. de pastoor is heel vriendelijk die me te woord staat  en ik weet dat hij handelt zo als het hem is op gelegd . Maar ik ben boos dat het niet 30 jaar terug geregeld is . Maar daar kan deze pastoor en zijn volgelingen niks aan doen .

Ik ben boos om al die popen kast die het in zich heeft als je wil uit schrijven het zijn kerkelijke regels ... HUN regels maar ik leef onder de regels van het Nederlandse wet boek het  wet boek die macht heeft hier in Nederland . Het duurt me alle maal veel te lang en ik heb er al weer achter aan gemoeten . En het is maar te hopen dat dat nu heel snel rond is anders zoek ik een advocaat op . Veel oud zeer  .. jammer dat dat weer zo moet . Doet weer een afbreuk jegens het respect wat ik herwonnen had voor de gelovigen .  

Begrip zal ik wel nooit voor het geloof krijgen .Maar das mij probleem . Je hoeft niet alles  begrijpen . Je  kan elkaar rustig in waarde laten .

Karla

• Guest
ontdopen?
« Reply #1 on: April 24, 2014, 09:10:09 AM »
Waarom zou je dat doen? Jezelf ontdopen? Doe dan niets met het geloof. Probleem opgelost. Niet een probleem maken van iets dat geen probleem is.bla1

Johny

• Newbie
  • *
ontdopen
« Reply #2 on: May 05, 2014, 11:05:21 PM »
Het is mei .... en kerk heeft nog steeds niet veel van zich laten horen behalve dat ik niet in geschreven ben bij de kerk van mijn woon gemeente .. Tja !  !!  Bisdom beweert niks te kunne doen maar boelt  willen niks doen .  Pastoor nog altijd een vriendelijk man wacht op de oude doop parochie  .... Het is weer zo ver als 30 jaar terug . Ik sta niet meer als actieflid in geschreven en voor hun is het klaar blijkbaar . Vragen over het doop register worden omzeilt ! Gisteren mail direct naar mijn oude doop parochie gestuurd .  Men zoek blijkbaar al 4 maand rond in een doop register !!  Zo veel werk kan het  niet zijn !   Maar goed sta nog steeds vermeld al gelovige .. en daar schijnt een voor deel aan vast te zitten !

NIET LEUK !!! Elk respect ook weg nu .

Je zou het haast jammer vinden dat mij niet het islam is op gedrongen .
Als je daar van af wil kan je hulp genoeg krijgen ! hier wil niemand zijn vingers aan branden blijkbaar ?
Kerkelijke macht en onder drukking is blijkbaar nog groot genoeg in Nederland . Elke andere club  wat buiten het geloof staat zou je bikkel hard kunnen aan pakken  als men je niet wil uit schrijven  ! Zijn al 5 maand bezig ...  eerste contact was eerste week van januari !

Johny

• Newbie
  • *
ontdopen
« Reply #3 on: May 08, 2014, 04:15:05 PM »
Ook hier heeft het extra na vragen blijk baar geholpen ! Men heeft nu bij mijn geboorte register vermeld dat ik de kerk heb verlaten ....... schandalig genoeg blijkt het niet mogelijk te zijn je naam te laten verwijderen !  Je kan zelf niet beslissen waar jou gegevens staan genoteerd . Volgens de letter van de wet is  zo wat verboden .....
« Last Edit: May 08, 2014, 04:22:20 PM by Johny »

Wings

• Newbie
  • *
ontdopen
« Reply #4 on: September 14, 2016, 01:16:08 PM »
Als christen zeg ik : Sorry Johny dat jou dit is overkomen... nee, het had niet zo moeten zijn. Hoop dat je er inmiddels een beetje uit bent.

Johny

• Newbie
  • *
ontdopen
« Reply #5 on: October 05, 2017, 11:22:58 PM »
Quote from: Wings;140545
Als christen zeg ik : Sorry Johny dat jou dit is overkomen... nee, het had niet zo moeten zijn. Hoop dat je er inmiddels een beetje uit bent.

Schandalig genoeg ontdek ik nu pas dat er iemand gereageerd had ..

Ik heb er nog steeds geen vrede mee .. Alleen de overheid is gemachtigd bepaalde gegeven van jou en mij  te bewaren !
En de kerk in dit geval de roomse kerk heeft lak aan de burgerrecht en weigert mijn gegevens te verwijderen !
Hun geestelijke wetten kunnen de vuilnis bak in ..  zij moeten zich net als ik aan onze burgerlijk wetboek  houden .
Maar ook daar hebben ze totaal geen boodschap aan .. ik heb zelf behoorlijk moeten dreigen met maatregelen eer men Łberhaupt wou reageren .

Het is jammer voor al die trouwe goed willende volgelingen !!
Ze hebben niet de schuld aan wat men  uit vrat binnen de roomse kerk .
Ze volgen hun geloof naar eer en geweten ... en de meesten zullen helle goede mensen zijn die zeer zeker thuis horen in de Hemel wat hun belooft word ..
Maar die hoor je niet ..  het zijn die wie je hel en verdoemenis beloven als je durft aan hun te twijfelen !
En dat zijn de macht hebbers .. ik geloof stellig dat de huidige paus  ( een man met een figuurlijke status) die misdaad binnen de catacomben van de roomse instelling  wil aan pakken .
Hij mag blaffen en wat aan de ketting trekken .. maar trekt hij te hard rukt men hard aan zijn ketting !! Net als onze koning ..    

Ik gun elk zijn geloof ... maar ik eis dat het mij net zo gunt .. Ik heb een anti geloof .. en moet het zelf doen ...
Der is geen hogere macht die wat van mij wil .. de bijbel was het eerste wetboek wat ooit geschreven is .
Der werd je soort eeuwige Disney park belooft als je trouw de bijbel volgde .
Die hemel die elk geloof  belooft was een uitvinding om soldaten willen en wetens de dood in te sturen !
Een vrij brief om het gewone volk hard te laten wreken , want alleen door gehoorzaam  te zijn en hard te werken en zondag naar de kerk kreeg men het eeuwige geluk .
Jezus christus was gewoon een zoon van Josef en Maria .. De hoer van Babylon was de vrouw of vriendin  Jezus .
Maar omdat  heel den wereld ten onder ging aan geslachtsziektes en besmettelijke ziektes en vrouwen massaal werden verkracht door gestelijken ..
Schreef de toen heersende paus de bijbel . Om orde in de chaos te creŽren .  Plat vertaal beteken bijbel ook wetboek niet meer en niet minder ..
De vrouwen werden als onrein beschreven en mochten niet meer op de plek van het altaar komen . In de roomse kerk moesten ze een hoofddoek dragen .
Geestelijken onthielden zich van SEX ! .. Gevolg vrouwen die beweerden een Kind van een geestelijke  te hebben werden  als heksen verbrand .

Vrouwen moesten als maagd het huwelijk in .Maria .. kreeg als maagd een kind  . En mocht zo een heilige zijn . Kom mij daar niet mee aan zetten .
Per slot van rekeking heeft juist dat gezorgd voor  splitsing in de roomse kerk en  onstonden er nieuwe geloven . Omdat men Maria en soms jezus niet wou herkennen ..
Ja en de vrouw van Jezus .. ja dat was een onreine vrouw een hoer dus . daar  kon Jezus  geen relatie mee hebben gehad , dat dit nog steeds in een bijbel MAG  staan is een scande tegen de vrouwelijke sekse !

Poepen en plassen midden op straat  .. ja dat  veroorzaakte ziektes .. dus vond men de kuisheid uit .
Zo dat je niet over al je broek liet zakken je behoefte deed .. Niet alles wat men in de bijbel schreef was fout .
Maar daar kwam geen heilige aan te pas .. alleen en mens die dacht zo kan het niet langer . Liet wel mooi de macht bij de man en de rijken .

Dat is de harde werkelijkheid die de wetenschap al lang publiceert heeft  .
En dat is wat ik geloof ....  en vind het een zonde dat ik word gevonden in de documenten van de rooms kerk .
Maar aan mijn geloof heeft de kerk geen boodschap ..
« Last Edit: October 05, 2017, 11:32:49 PM by Johny »