Author Topic: Leen rolstoel vraag  (Read 8359 times)

Lalaloena

• Newbie
  • *
Leen rolstoel vraag
« on: January 25, 2014, 12:45:16 PM »
Hallo,

Ik zit even met een vraagje. Meer dan een half jaar geleden hebben wij bij de gemeente een aanvraag gedaan voor een rolstoel, omdat het half jaar termijn gratis lenen bij de zorgwinkel afliep. Hiervoor is een mevrouw van het wmo komen kijken naar wat voor rolstoel ik nodig zou hebben en dit kwam al snel uit op een lichtgewicht omdat ik me op school makkelijk moet kunnen voortbewegen en draaien etc. Deze rolstoel zou ik dan gaan lenen voor max een jaar, omdat de bedoeling is dat ik straks na behandelingen weer kan lopen (wat overigens niet zeker is, maar de gemeente kennende gaan ze daar graag vanuit). Daarna heel wat gedoe gehad, duurde allemaal hartstikke lang, maar uiteindelijk is er in December een man langs geweest van de welzorg die maten heeft opgemeten. Weer heb ik aangegeven zo smal mogelijk, makkelijk draaien, lichtgewicht etc. Hij zei dat ik in aanmerking zou komen voor een quickie neon, dus ik was helemaal blij want ik had al gelezen dat quickies geweldige rolstoelen zijn. Toen kregen we een paar weken later de afschrift van de gemeente waarin stond dat het een argon was. Nouja, ik was alsnog tevreden met wat ik op internet zag staan. Nu kreeg ik afgelopen woensdag m'n rolstoel en over het algemeen was ik best blij. Hij leek alleen totaal niet op het beeld dat ik van internet had. Nu na een paar dagen merk ik dat hij best 'lomp' is, hij had nog wel 10 cm minder breed kunnen zijn en hij rammelt heel erg. Ik hoef maar over een heel klein beetje hobbelig/steentjesachtige straat te rijden en hij rammelt verschrikkelijk. Daarnaast ben ik de laatste tijd zo achteruit gegaan dat ik hem nu ook binnen moet gebruiken, maar voor binnen is hij zeker niet fijn.

Ik voel me best een erge zeur nu ik dit aan het typen ben, maar ik heb de afgelopen tijd heel erg gemerkt hoe belangrijk een makkelijk rijdende rolstoel is. Ik heb dus geen idee wat ik hiermee moet. Aangeven bij de gemeente? Aangeven bij welzorg? Zullen die er überhaupt dan iets aan doen? Of gewoon tevreden zijn met wat ik heb? Het heeft namelijk allemaal al zo lang geduurd en zoveel moeite gekost, vooral voor m'n ouders, dat ik het lastig vind om er een stampij van de gaan maken. Heb ook gelezen over persoons gebonden budget, maar daar heb ik voor de rest totaal geen verstand of beeld bij.

Als iemand tips of wat dan ook heeft, hoor ik het heel graag. Alvast bedankt!

suus1

• Hero Member
Leen rolstoel vraag
« Reply #1 on: January 25, 2014, 01:00:15 PM »
pgb is bedoeld om zorg in te kopen en niet om rolstoel van te bekostigen, je moet namelijk verantwoording afleggen aan de hand van betalingen aan zorgverleners met de daarbij behorende contracten
wat ik zou doen is je toch wenden tot welzorg en de gemeente ook dat stoel is opgemeten maar niet passend is, heb vanuit mijn werk wel goede ervaringen met welzorg

Desie

• Administrator
  • Hero Member
Leen rolstoel vraag
« Reply #2 on: January 25, 2014, 01:02:48 PM »
Beste Lalaloena,

Eigenlijk weet jezelf al het antwoord.
Idd gewoon weer de instantie bellen die de rolstoel aangemeten heeft en daar je beklag doen.
Een rolstoel moet degelijk zijn en mag niet aan alle kanten rammelen.
Heb je ook aangegeven dat je hem nu ook in huis nodig hebt?

Weet ook niet of je zelf een bijdrage moet betalen per maand?
Ik heb zelf een scootmobiel en moet best een flink bedrag per maand bijdrage.
In dat geval moet de stoel dik in orde zijn.

Gewoon maandag even de tel pakken en info vragen.

Succes Desie

Lalaloena

• Newbie
  • *
Leen rolstoel vraag
« Reply #3 on: January 25, 2014, 01:36:19 PM »
Bedankt voor jullie snelle reactie!

Goed dat ik dat nu over dat pgb weet, het was ook meer dat ik me afvroeg wat het was, maar dat weet ik dan nu.

Ik ga inderdaad zsm even contact opnemen met de welzorg. Hopelijk kan er wat aan gedaan worden. Het gedoe had voor de rest ook niks met welzorg te maken, maar met het wmo. Dat laatste heb ik inderdaad nog niet aangegeven omdat daar nooit sprake van was, maar ga ik zeker ook doen. Ik hoef gelukkig geen eigen bijdrage te betalen, dat scheelt dan wel weer ja.