Author Topic: vraag urgentie  (Read 16487 times)

suus1

• Hero Member
vraag urgentie
« on: January 04, 2013, 08:23:33 PM »
Hoi
Ik was eigen benieuwd of er mensen zijn die wegens spondylodese urgentie en/of in aanmerking konden komen voor verhuisvergoeding

groetjes susanne

Blotevoetenstamper

• Guest
vraag urgentie
« Reply #1 on: January 04, 2013, 09:16:32 PM »
Bedoel je om bv een gelijkvloerse woning te hebben, trappen lopen is niet zo fijn met jouw rug neem ik aan? Wij kregen ooit een vergoeding van UWV wegens ernstige stofallergie van mijn echtgenoot. Dat is al wel zo'n 25 jaar geleden. Heb je al op internet gezocht? Bellen met de gemeente, aanvragen via WMO?
Succes
Tineke
« Last Edit: January 04, 2013, 09:31:30 PM by Blotevoetenstamper »

kiwi

• Hero Member
vraag urgentie
« Reply #2 on: January 04, 2013, 09:22:01 PM »
Denk dat zo iets heel lastig is. Wij hebben zelf ons huis verkocht en wonen tijdelijk in een flat. En moet toegeven het is een verademing. Maar denk niet dat je hier een urgentie of verhuisvergoeding voor zal krijgen. Het enige wat je kan proberen is via de wmo een traplift te krijgen. Maar zelfs daar krijg je te horen dat je er maar al voor het moeten sparen terwijl je nog nergens last van had. ( heb ik in mijn omgeving meegemaakt).

Blotevoetenstamper

• Guest
vraag urgentie
« Reply #3 on: January 04, 2013, 09:34:32 PM »
Wij hebben in 2006 ons vorige huis verkocht en omdat ik toen al 2x aan mijn rug was geopereerd hebben wij een levensloopbestendige woning gekocht, waar we nu met heel veel plezier in wonen, wel 1 kamer boven hebben (werkkamer/logeerkamer), maar in principe alles gelijkvloers verder, met een kleine tuin, meteen bij de bouw toiletten op hoogte laten zetten, inloopdouche en geen bad.
Tineke

suus1

• Hero Member
vraag urgentie
« Reply #4 on: January 04, 2013, 10:21:29 PM »
hoi
ik moet maandag toch wmo bellen om huishoudelijke hulp op te hogen is nu 3 uur maar zal wel weer 6 uur worden.
Dan kan ik het meteen is navragen, ik weet dat er nu huizen zijngebouwd met een kamer beneden en boven dat zou voor mij helemaal perfect zijn. kids boven en ik beneden lekker rustig haha

kiwi

• Hero Member
vraag urgentie
« Reply #5 on: January 05, 2013, 08:58:43 AM »
Ik ga duimen dat je zo'n woning mag betrekken.