Author Topic: Online wegwijzer in de Wereld van Zorg en Hulp  (Read 16738 times)

Angelique01

• Newbie
  • *
Online wegwijzer in de Wereld van Zorg en Hulp
« on: June 18, 2012, 12:43:30 PM »
Onlangs heb ik een (gratis) informatieve website gelanceerd, te weten http://www.zorghulpatlas.nl. Het is een online wegwijzer in de Wereld van Zorg en Hulp voor mensen met een chronische ziekte of aandoening. Ook is er een nieuwsrubriek met ontwikkelingen en veranderingen in de zorg en hulp en is er informatie te vinden over aangepaste zorgvakanties, informatiedagen en evenementen.

Het idee is ontstaan vanuit mijn rol als mantelzorger die ik heb vervuld voor mijn chronisch zieke moeder (Astma en COPD). In Nederland kennen we gelukkig een uitbreid Zorgstelsel, maar de wereld van zorg en hulp is veelal complex en versnipperd. Dit geldt eveneens voor de uitgebreide informatie op dit vlak die beschikbaar is op het internet. Veel mensen zien vaak door de bomen het bos niet meer. Het doel van de Zorghulpatlas is dan ook om als platform te fungeren en daarmee de (bestaande) informatie op het gebied van Zorg en Hulp voor de mensen overzichtelijk en vindbaar te maken.

Graag zou ik willen weten in hoeverre de informatie voldoende aansluit bij de vragen die er spelen ogv zorg en hulp voor mensen met een chronische ziekte of aandoening. Mocht iemand het interessant vinden om een kijkje te nemen op de website, graag. Alle vragen, opmerkingen, suggesties en (verbeter)tips zijn welkom!

Alvast hartelijk dank!

Groeten,
Angelique