Author Topic: Kleine premiestijging bij Menzis  (Read 1199 times)

Desie

• Administrator
  • Hero Member
Kleine premiestijging bij Menzis
« on: November 01, 2011, 08:55:54 AM »
Zorgverzekeraar Menzis maak als eerste zijn premie voor 2012 bekent.

Zorgverzekeraar Menzis verhoogt de premie voor de basisverzekering volgend jaar met 1,75 euro per maand.

Dat blijkt dinsdag uit een bericht in het AD.
De basispremie gaat van 104,75 euro naar 106,50 euro.

Menzis is met zo'n twee miljoen klanten een van de grootste verzekeraars in het land. Door zelf stevig te bezuinigen, weet de verzekeraar de stijging van de premie binnen de perken te houden. ''Wij doen niet aan premiepolitiek",' zegt topman Roger van Boxtel.

Daarnaast gaan we selectiever in zee met ziekenhuizen bij bepaalde ingrepen, zegt Van Boxtel verder tegen de krant. "We werken straks alleen nog met ziekenhuizen die aan onze maatstaven voldoen. Voor 75% kijken we daarbij naar kwaliteit en voor 25% naar de prijs."

Kabinet

De zorgverzekeraar verhoogt de prijs op jaarbasis met 21 euro.
Het kabinet gaat uit van een gemiddelde stijging van 11 euro bij de zorgverzekeraars.

"Wij moeten tientallen miljoenen extra reserves aanhouden voor de Nederlandse Bank en krijgen eventuele kostenoverschrijdingen achteraf niet meer terug", aldus Van Boxtel tegen het dagblad. "Dat heeft allemaal invloed op de premie."

Bron: Nu.nl

Prinses

• Hero Member
« Reply #1 on: November 01, 2011, 02:40:22 PM »
Wij zijn verzekerd bij Anderzorg, een onderdeel van Menzis en dit geeft me goede hoop voor volgend jaar.

wies

• Newbie
  • *
« Reply #2 on: November 01, 2011, 06:37:04 PM »
Zoals ik me kan heugen heb ik heel mijn leven al bij menzis gezeten.volgens mijn vanaf mijn 16de Amicon heette het hiervoor ,daarvoor had het nog een andere naam .Pieker me suf kan er even niet opkomen.Ben nu 40 plus

ik heb nooit behoefte gehad om ergens anders te kijken qwa verzekering.Weet wat ik heb en als je ergens anders heen gaat moet je maar afwachten of je hetzelfde terug krijgt

Cristine

• Newbie
  • *
ziektekosten
« Reply #3 on: November 01, 2011, 08:46:14 PM »
Quote from: wies;106691
Zoals ik me kan heugen heb ik heel mijn leven al bij menzis gezeten.volgens mijn vanaf mijn 16de Amicon heette het hiervoor ,daarvoor had het nog een andere naam .Pieker me suf kan er even niet opkomen.Ben nu 40 plus

ik heb nooit behoefte gehad om ergens anders te kijken qwa verzekering.Weet wat ik heb en als je ergens anders heen gaat moet je maar afwachten of je hetzelfde terug krijgt

Hoi Hoi

Ik ben vorig jaar veranderd van verzekeraar dat scheelde mij 50 euro per maand, dat scheeld een heleboel..

wies

• Newbie
  • *
« Reply #4 on: November 01, 2011, 08:50:17 PM »
50 euro is wel veel..kreeg je wel hetzelfde als je vorige in je pakket?

kiwi

• Hero Member
« Reply #5 on: November 02, 2011, 03:52:49 PM »
Hoi Wies,

Menzis heette eerst Geove.

Groetjes, Kiwi :wink:

wies

• Newbie
  • *
« Reply #6 on: November 02, 2011, 08:08:53 PM »
Menzis eerst geove.nee .klinkt mij niet bekend..Ze hadden toen hun kantoor in Doorwerth
ik ga het van de week opzoeken

wies

• Newbie
  • *
« Reply #7 on: November 05, 2011, 10:29:28 PM »
RZR heette ze toen

kiwi

• Hero Member
« Reply #8 on: November 06, 2011, 11:38:30 AM »
Ik zat toen bij geove en dit werd menzis. Denk dat menzis een fusie is van verschillende verzekeraars.

wies

• Newbie
  • *
« Reply #9 on: November 06, 2011, 12:12:06 PM »
Dat is een goeie ja,meedere maatschappijen die samenvoegen..ik flikker ook altijd dat soort brieven half gelezen weg..slaap1zou ook kunnen..Van RZR werd het Amicon en 5 jaar meen ik geleden Menzis..