Author Topic: Gedrag kind na hartoperatie  (Read 3746 times)

AFS

• Newbie
  • *
Gedrag kind na hartoperatie
« on: January 07, 2008, 10:21:08 PM »
Onze zoon van 10 jaar heeft bij zijn geboorte een hartoperatie gehad (transpositie van de grote vaten).
Vaak is zijn gedrag niet te accepteren echter is hij op dit moment niet of nauwelijks te corrigeren. Is er iemand die ons kan vertellen of er een samenhang is tussen de operatie met het tegenwoordig negatieve gedrag?

Wij zouden het heel graag op prijs stellen als iemand ons verder kan helpen, want we lopen inmiddels helemaal vast en weten niet meer bij wie we aan moeten kloppen.

Groeten AFS uit Ede :mad:

Invisible

• Hero Member
    • http://www.baberci.nl
« Reply #1 on: January 08, 2008, 07:59:57 AM »
hallo afs

ten eerst van harte welkom op het forum,en ik hoop dat je hier zult vinden wat je zoekt.

ik persoonlijk heb hier geen ervaring mee,maar dat weerhoudt me er niet van om voor je mee te zoeken naar info voor je probleem.
het is niet niks waar jullie mee zitten,en ik kan me voorstellen dat je graag een antwoord wilt op je vraag of er een verband kan zijn

ik weet niet of je dit al aan de artsen hebt voorgelegd of iets dergelijks?
maar ik zat te denken;
je gaf aan dat de operatie bij zijn geboorte is geweest,en nu dacht ik dat is best wel vrij jong voor zo'n zware operatie.
zou het misschien mogelijk zijn dat hij bij de bevalling een zuurstof tekort heeft gehad?
dit zou namelijk ook een reden kunnen zijn voor het gedrag.
ik weet natuurlijk niet of dat al uitgezocht is,en of dat wel of niet bij jullie bekend is.
maar zuurstof tekort bij de geboorte kan ook diverse problemen geven op latere leeftijd.
dit zijn natuurlijk van mijn kant ook maar gissingen,want ik ben natuurlijk geen arts of medicus,maar probeer zoveel mogelijk met jullie mee te denken.

verder zal ik voor je kijken of ik op internet nog wat voor je kan vinden met betrekking op de operatie,of daar evt nog bijwerkingen van kunnen zijn.
ik hoop dat er hier mensen zijn die je misschien wat meer kunnen vertellen dan ik.

groetjes

Puck

• Hero Member
« Reply #2 on: January 08, 2008, 03:00:38 PM »
hoi wens jou een hartelijk welkom.

ik zou het niet weten.
denk dat de oorzaak van alles kan zijn.
te lange narcose, oorzaak toch iets beschadigd in de hersens door onder breking van zuurstof of andere dingen die over het hoofd gezien kunnen worden.
denk dat het een diepere onderzoek nodig heeft om er achter te komen.
het is een lastig iets.
hoop dat je hier kunt vinden wat je zoekt.